Fine Little Day: idéer, återbruk och meningsfullt nonsens av Elisabeth Dunker

24357396-origpic-9347e7.jpg_0_0_100_100_450_450_85Titel: Fine little day: idéer, åtebruk och meningsfullt nonsens
Författare: Elisabeth Dunker
Förlag: Natur & Kultur
Inlägget är skrivet av Erica Engdahl

Jag var på biblioteket i förra veckan för att hämta en bok jag reserverat och av en händelse såg jag Fine little day: idéer, åtebruk och meningsfullt nonsens stå skyltad precis vid utlåningsmaskinen. Framsidan såg inspirerande ut och jag känner till Fine Little Day sedan tidigare på grund av deras fina affischer så jag lånade boken.

Det här är en bok som kombinerar mycket vackra och inspirerande bilder med personliga små berättelser och roliga tips och beskrivningar av olika pyssel- och/eller matlagningsprojekt läsaren själv kan testa. Återbruk är en röd tråd som går genom boken och det märks att Dunker tror på att använda det vi redan har framför att skaffa nytt hela tiden. Allt från virkade dukar till växter kan vi pyssla med och det kan man läsa om i denna fantastiskt vackra och inspirerande bok. Ett par uppslag in kunde jag knappt tänka något annat än “Herregud vilken fin bok, jag måste skaffa den”! 10 av 10 kakor får boken av mig och jag vill gärna se och läsa mer av vad Elisabeth Dunker och Fine Little Day håller på med; jag rekommenderar boken till andra som blir inspirerade av pyssel och vackra bilder på bland annat inredningsdetaljer och natur.

Elisabeth Dunker är konstnär, visuell kommunikatör, fotograf, författare, formgivare och livsstilsbloggare och det är hon som står bakom Fine Little Day där man kan hitta konsttryck, kuddar, brickor, handdukar och inspirerande böcker som Fine little day: idéer, åtebruk och meningsfullt nonsens.

Det här inlägget postades i Erica Engdahl, Handarbete och sömnad, Hem, Mat, bak och dryck, Recensioner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

