Minna och monsterungen av Monic Arvidson W

omslag monsterungen

Titel: Minna och monsterungen

Författare: Monic Arvidson W

Förlag: Idus

Vid pennan: Monic Arvidson W

Minna och monsterungen är en fristående fortsättning på Minnas hemlighet. Folk brukar fråga  mig varför jag skriver fantasy och svaret är en stor fascination av gamla myter och sägner, något som jag tar fasta på i böckerna om Minna. Här finns både tomtar och troll, drakar, selkies och nornor. Särskilt kul är det förstås att temat tillåter mig att fantisera en hel del. Min tanke är att det ska bli tre böcker, fast vad vet man, det kan hända blir det fler. Annelie Stenberg, BTJ, skriver bland annat att ”boken är något avancerat uppbyggd då den ständigt skiftar fokus i tid och rum.” Hon menar också att den därför är den lämplig för lite äldre barn, som från cirka elva år, något som jag håller med om. Men den passar säkert för yngre också om man är mer  läsvan .

Det går att beställa den på  min hemsida eller via  Adlibris .

Här kan du provläsa boken: Idus

 

Det här inlägget postades i Barnböcker, Böcker skrivna av Cookiez, Fantasy och science fiction, Monic Arvidson W, Uncategorized, Ungdom och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

