Bokmässans topp 5

Vid pennan Lisa Rodebrand

Som fantastikfrälst tänkte jag här lista mina personliga favoriter från årets bokmässa.

1. Självklart hamnar en oväntad upplevelse på första plats. Plötsligt springer en zombie förbi och skriker: Köööpa lööösgooodis! (Tyvärr hann jag inte ta någon bild)

1380369664002

2. Nene Ormes och Karin Wallers seminarium om Steampunk var i särklass bäst av alla seminarium jag varit på (någonsin). Hela härligheten skulle finnas på hemsidan dessutom, oklart vilken hemsida dock, kanske var det här?

DSC_0073

3. Ett djuplodande samtal med Anna Vintersvärd, arrangör till bokmässan Andra Världar är inte heller att förakta. Varje bokmässa behöver en eldsjäl och hon brinner verkligen för det hon gör. Jag fick fina infoblad att ta med till Fantastika.

DSC_0070

4. Vem hälsar välkommen till bokmässan om inte självaste Gandalf? Nu känner jag mig så trygg, nu känner jag mig hemma.

5. Under bokmässan visar jag upp mitt nya bokomslag för alla som är intresserade och några till. Illustratören heter Marcus Österström och här finns en länk till hans portfolio där man kan se mästerverket. Om du gillar fantastik, missa inte hans bilder!

Det här inlägget postades i Hem, Lisa Rodebrand, Vi tipsar! och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Bokmässans topp 5

  1. sfmalmo skriver:

    Nu finns föredraget uppe på bloggen! http://sfbokmalmo.wordpress.com/foredrag/steampunk/
    (Kom inte min förra kommentar fram? Isåfall måste jag tacka igen för de fina orden, med en svepande bugning!)
    /Kapten Karin

  2. Nene skriver:

    Här har du hemsidan och inlägget! Och tack för berömmet.🙂
    http://sfbokmalmo.wordpress.com/2013/09/30/steampunk-pa-20-minuter/

  3. Bokälskaren skriver:

    Jag stötte även på Lisbeth Salander; det var roligt!🙂

Kommentera

