Pretty when she dies av Rhiannon Frater

Titel: Pretty when she dies
Författare:Rhiannon Frater
Baksidestext:
Amaliya wakes under the forest floor, disoriented, famished and confused. She digs out of the shallow grave and realizes she is hungry… … in a new, horrific, unimaginable way… Sating her great hunger, she discovers that she is now a vampire, the bloodthirsty creature of legend. She has no choice but to flee from her old life and travels across Texas. Her new hunger spurs her to leave a wake of death and blood behind her as she struggles with her new nature. All the while, her creator is watching. He is ancient, he is powerful, and what’s worse is that he’s a necromancer. He has the power to force the dead to do his bidding. Amaliya realizes she is but a pawn in a twisted game, and her only hope for survival is to seek out one of her own kind. But if Amaliya finds another vampire, will it mean her salvation… or her death?
Inlägget skrivet av: Nathalie Sjögren

När jag köpte den här boken var det just för att det var en vampyrroman, och jag hoppades på att den skulle vara lika bra som den verkade.

Första intrycket var dock lite svalt och jag fastnade inte direkt för den. Istället la jag undan den och påbörjade några andra böcker istället, men så gav jag den en andra chans. Vilket jag inte har ångrat. Efter några kapitel blir det är verkligen en spännande, otäck historia med snyggt och rappt språk. Jag kunde inte sluta läsa den. Den var precis så som en vampyrroman ska innehålla: blod, våld och sex – och i rätt lagom dos. Jag vill gärna jämföra boken med tv-serien True Blood.

Karaktärerna är intressanta och man rycks med i deras värld. Ju längre man läser desto mer komplicerat blir det och desto mer spännande. Hade boken varit lika bra i början som i slutet hade den fått full pott, men nu får den 8 av 10 kakor, dels också för att vissa av beskrivningarna inte faller mig i smaken. Med det menar jag att vissa saker, t.ex. monster som dyker upp, beskrivs efter en stund och jag har då svårt att föreställa mig hela situationen förrän beskrivningen kommer.

Annars är detta en bok som, om man gillar vampyrer, inte ska missa.

Om nathaliesjogren

Den nåltovande skräckförfattaren. Jag skriver böcker och är ullkonstnär.
Det här inlägget postades i Nathalie Sjögren, Skräck, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Pretty when she dies av Rhiannon Frater

  1. Ping: Recension av vampyrroman | Nathalie Sjögren

  2. Ping: Deny me if you can av Nellie C. Lind | bookiecookiez

Kommentera

