Kiev av Tom Burgess, uppdaterad av Debbie Stowe

KievTitel: Kiev
Författare: Marc Tom Burgess, uppdaterad av Debbie Stowe
Förlag: Tomas Cook Publishing

Inlägg skrivet av Pebbles Karlsson Ambrose.

När jag i våras åkte till Ukraina för att besöka Kiev och Tjernobyl så hittade jag ingen svensk guide. Så då köpte jag Lonely Planets guide Ukraine som finns recenserad här på Bookiecookiez och denna bok som bara handlar om huvudstaden Kiev. Den är liten, tunn och behändig att bära med sig och kan komplettera Ukraine, men om du bara ska köpa en guide så köp Lonely Planets.

I Kiev går man igenom grundläggande fakta om staden och landet, snabbt får man en kort överblick av historien, livsstilen, kulturen, shopping och matvanor. Shoppingguiden var väldigt utförlig kändes det som jämfört med resten och vi hittade en massa roliga affärer och en marknad. Fast det var svårt att hitta något man ville köpa, modet är inte riktigt vad vi i Sverige tycker är trendigt.

De vanligaste sightseeingställena är med, med karta adresser, bilder och allt. Men det saknades några som jag var glad att jag hittade i den andra guiden och jag hade nog inte rangordnat sevärdheterna i den ordningen som de gjorde i 10-i-topp-listan. Boken får sex kakor, behållningen var de något roliga, lite ironiska betraktelserna över staden, det ukrainska folket och de förvirrade turisterna. Om du vill se bilder på min resa, klicka till den andra recensionen här.

Det här inlägget postades i Engelska titlar, Hem, Pebbles Karlsson Ambrose, Recensioner, Reselitteratur. Bokmärk permalänken.

Kommentera

