Bokbloggsjerka – bad guy/girl

Den här veckan tänkte vi på bookiecookiez vara med i Annikas bokbloggsjerka. Varje helg ställer hon en fråga kring böcker och man svara på sin egen blogg. Den här gången är frågan:

Vilken ”bad guy/girl” tycker du bäst om och varför?

Det finns många olika karaktärer att välja mellan, och här är vad vi tycker:

Lisa: Hans Landa från filmen Inglorius Bastards. En superbra skurk!

Tyvärr är ju ofta skurkar så endimensionella. Det är roligare med karaktärer med lite djup i.
Annars finns Riddar Kato från Mio min Mio. Där har vi en skurk med hjärta av sten!

Maria: Jag är rätt så förtjust i Sauruman

   i Sagan om ringen trilogin. I filmerna låter han så härligt psykopatiskt galen där han står i sitt torn och skriker – to war!!!

Nathalie: Jag gillar när någon inte bara är ond eller god, utan kan ha både ock. Speciellt om karaktären byter sida. Bäst är det då de går från god till ond. Ett bra exempel på det är Willow  i Buffy-serien. Hon går från god till ond när hennes älskare dödas.

Angelika: Jag gillar Darken Rahl i Legend of the Seeker! Han får det att krypa i skinnet på mig (boken, inte serien)

Om nathaliesjogren

Den nåltovande skräckförfattaren. Jag skriver böcker och är ullkonstnär.
Det här inlägget postades i Uncategorized, Vi tipsar!. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Bokbloggsjerka – bad guy/girl

  1. Ewa K skriver:

    Riddar Kato var ett udda och intressant svar.

  2. Monika skriver:

    Kul med lite annorlunda val.

Kommentera

