Vi tipsar om bokmässan Andra världar 23-24 mars

Den 23-24 mars är det bokmässan Andra Världar i Sandhem. Vägbeskrivning finns här. Jag kommer att finnas på plats och sälja min bok I nattens mörker. På bloggen www.andravarldar.blogspot.se finns mer information om tider, utställare m.m.

Min bilder Idag gästbloggar Anna Vintersvärd, som håller i det hela. Hon har även en skrivarblogg som man gärna kan besöka. Här berättar hon själv om mässan:

Att anordna en bokmässa

Jag hoppas att du redan har hört talats om Andra Världar 2013 – ”bokmässan som tar dig till andra världar”. Annars finns och tillkommer all information om vilka som ställer ut och vad som kommer att hända på min ”hemmablogg” andravarldar.blogspot.se.

När jag fick frågan om jag ville gästblogga om Andra Världar 2013 här hos Bookiecookiez tänkte jag att det istället kunde handla om det andra. Det som inte ”syns”. Hur någon kommer på tanken att arrangera en bokmässa framför allt för egenutgivare inom genrerna skräck, science fiction, fantasy och folktro.

Törs jag erkänna att det i grunden var ren själviskhet? Min närmaste skrivarvän och jag gjorde en inspirationsutflykt till Sägnernas Hus för ett par år sedan och blev alldeles förälskade i de fantastiska varelser som bor där! Älvorna som fångats i dansen, maran, näcken, skogsrået … Alla de figurer som finns i min bok ”Och hon gav sig inte.” – och många fler! Tyvärr har Sägnernas Hus något begränsade öppettider så ett par hjärnceller avsattes genast för att komma på ett sätt att skaffa mig exklusiv tillgång till utställningen.

Lösningen dök upp efter ett väldigt lyckat bokparty hemma hos en annan skrivarvän. Hon hade bjudit hem ett antal egenutgivande författare för samtal om både våra och kollegors böcker. Först tänkte jag att det vore trevligt om vi var hos mig nästa gång. Sen tänkte jag att det vore trevligt att bjuda in ett lite större sällskap … Innan jag visste ordet av hade jag tänkt ut en hel bokmässa. Det lät för bra för att vara sant.

Det var det inte. Jag kunde inte sluta tänka på hur fantastiskt det vore med en bokfest för både författare och läsare. Ett forum där den gemensamma nämnaren är de andra världarna och där man kan träffa dem som sällan får synas i mainstreambruset. Och Sägnernas Hus med sin unika miljö är det perfekta stället för en unik bokmässa. Den senaste tiden har jag fått tredubbla mina besök där och jag känner fortfarande samma förtrollning varje gång. Tänk att jag får förmånen att hålla i trådarna som ska brodera ut den magin: med böckerna, med berättandet, med alla utställare och besökare, med musiken, föreläsningarna och allt det andra!

Följ med mig in i Andra Världar 2013 och var med om att inte bara skapa ett sagolikt nätverk, utan att även skriva historia!

 

 

Om nathaliesjogren

Den nåltovande skräckförfattaren. Jag skriver böcker och är ullkonstnär.
Det här inlägget postades i Intervjuer, Nathalie Sjögren, Vi tipsar! och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vi tipsar om bokmässan Andra världar 23-24 mars

  1. Ping: Bokmässa Andra världar 23-24 mars | Nathalie Sjögren

Kommentera

