Tyskt tema på Bokmässan i år

I år är det tyskt tema på Bokmässan. Jag får erkänna att jag inte läst särskilt många tyska böcker, men häromåret var jag inne på Akademibokhandeln. De har en väldigt bra sortering på engelska böcker där, och jag brukar ibland vilja läsa böcker på deras originalspråk, så då hittade jag och köpte Stefan Brijs ”The angle maker”. När jag kom hem upptäckte jag dock att det var en tysk bok av en tysk författare, som hade blivit översatt till engelska.

Så egentligen hade jag lika gärna kunnat läsa den på svenska. Men men, det var en bok med en intressant story och klart läsvärd. Är du haj på tyska borde du kolla in den på just tyska.

 

Det här inlägget postades i Hem, Sofie Trinh Johansson. Bokmärk permalänken.

Kommentera

