Septimus Heap Bok Två: Skuggan – Angie Sage

Titel: Septimus Heap Bok Två: Skuggan (Septimus Heap Book Two: Flyte)
Författare: Angie Sage
Sidantal: 446
Förlag: Damm

Recenserad av Angelika Vaala Ewenson

Baksidestext:
En återfunnen son!
En annorlunda hjälte!
En mäktig magiker!
En magisk berättelse fortsätter!

Böckerna i den här serien går fort att läsa har jag märkt, riktiga bladvändare!
Jag gillar väl fortfarande inte de stackars fetstilta magiska orden, men här i bok två visar författaren att hon har en plan: det verkar inte vara en serie hon bara fortsatt på för skojs skull, utan det hände saker i den föregående boken som får sina förklaringar i den här, precis som det i den här boken händer saker som troligen kommer få sin förklaring i nästa.
Jag skrattar i den här boken också och även om den är lite förutsägbar känner jag mig helt ok med det.
Det här är en bokserie som med fördel kan läsas om man känner sig lite nere, eller en höstmysbok kanske?

6 av 10 kakor :-)

Det här inlägget postades i Angelika Vaala, Fantasy och science fiction, Hem, Recensioner och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

